Medialehti | Artikkeli | 14.02.2023

Vinkkejä hyvän blogikirjoituksen kirjoittamiseen

Vinkkejä hyvän blogikirjoituksen kirjoittamiseen | Medialehti

Julkaisimme aiemmin artikkelin, kuinka kirjoittaa mahtava blogikirjoitus. Raapaisimme siinä vain pintaa ja tässä olisi jatkoa, miten tulla hyväksi kirjoittajaksi. Tässä vielä hieman kertausta edelliseen ja myös uusia vinkkejä, joiden avulla voit kirjoittaa blogitekstin, joka saa napsautuksia ja myyntiä!

Blogitekstien kirjoittaminen voi auttaa yrittäjää edistämään yritystä tai auttaa kirjailijoita täydentämään luovaa kirjoittamistaan. Siksi blogikirjoituksen oppimiseen käytetty aika voi toimia sijoituksena laajempaan uraan. Eivätkö blogikirjoituksesi kehity niin hyvin kuin haluaisit? Haluatko tietää salaisuudet, kuinka kirjoitat blogikirjoituksen, joka laittaa lukijan hämmästymään? Lue artikkelimme ja opi uutta.

Tee sisällöstä helppolukuista

Kun aloitat sisällön kehittämisen, muista eritellä tekstilohkot luettelomerkeillä tai alaotsikoilla. Verkossa ihmisillä on tapana selata artikkeleita sen sijaan, että lukisivat niitä sanasta sanaan. Kappaleet saa olla enintään 5 lauseen pituisia, ja jos huomaat luetteloivasi kohteita tai vaiheita, jaa ne luettelokohtiin helpottaaksesi lukemista.

Tarkista faktaktat

Kannattaa aina tarkistaa faktat aiheesta mistä kirjoittaa. Väärä harhaanjohtava tieto voi muuttaa eri artikkeleiden jatkumon ja tiedon kulkua huonoon suuntaan.

Hyvänä esimerkkinä mainittakoon kirjoittaja, joka kirjoitti teoksen, mikä keskittyi suuren teknologiakonferenssin kohokohtiin. Kirjoittaja oli vakavasti tiukassa määräajassa tehnyt huiman työn kirjoittaakseen loistavan kopion käytännössä hetkessä, mutta hän ei kyennyt tarkistamaan tosiasioitaan kunnolla. Hän lainasi toisen tekemää artikkelia, jossa toinen kirjoittaja väitti asiaa, mitä ei koskaan tapahtunut. Se oli laiskaa journalismia kirjoittajan puolelta ja siinä toistettiin virhettä, mitä toinen oli aiemmin kirjoittanut. Yksi huonosti tutkittu artikkeli vaikutti suoraan toiseen, koska kumpikaan kirjoittaja ei tehnyt hyvää tutkimustyötä.

Uskottavuutesi säilyttämiseen tarvitaan vain yksi räikeä virhe. Jokainen tekee virheitä, mutta on erittäin tärkeää välttää tällaisia juttuja. Jos olet vasta aloittamassa, uskottavuutesi ja auktoriteettisi saavat suuren osuman, jos julkaiset virheellisiä tietoja ja vaikka sinulla olisi blogi, epäkohdat helposti löydetään ja niistä saa kuulla sitten esimerkiksi kommenttiosiossa lukijoiden kirjoittamina.

Havainnollista kantaasi kuvilla

Kuvat hajottavat visuaalisesti artikkelin tekstin, mikä tekee siitä luettavamman lukijoiden kannalta. Ne voivat myös auttaa havainnollistamaan, mitä yrität esittää. Jos lainaat artikkelissasi tutkimusta tai tiettyä tietoa, yritä sisällyttää siihen kaavio tai kaavio, joka visualisoi tiedot. Esimerkkinä sivusto https://www.casinoeirekisteröitymistä.com/ , sisältää hyvin havainnollistavia kuvia eri aiheista, joista sivustolla kirjoitetaan.

Todettakoon, että joskus digitaalinen markkinointi ei ole uusien tulokkaiden saavutettavin aihe. Siksi kuvat ovat olennainen osa blogityökalupakkiasi, jos haluat laajentaa yleisöäsi. Kaaviot, infografiat, taulukot ja kaikki muut visuaaliset resurssit voivat auttaa lukijoitasi ymmärtämään abstrakteja tai monimutkaisia aiheita ja ymmärtämään, mitä yrität tehdä.

Hyödynnä sosiaalista mediaa

Houkuttele lisää lukijoita artikkeliisi jakamalla se sosiaalisessa mediassa. Työkalut, kuten HootSuite ja Buffer, voivat auttaa sinua hallitsemaan sosiaalista mediaasi ja ajoittamaan julkaisuja etukäteen. Voit myös lisätä jakamispainikkeita suoraan artikkeleihisi työkaluilla.

Jos haluat olla entistä aggressiivisempi tavoittaaksesi suuremman yleisön, voit myös näyttää mainoksia Facebookissa, Twitterissä ja LinkedInissä mainostaaksesi artikkeliasi ihmisille, jotka ovat erityisen kiinnostuneita käsittelemistäsi aiheista.

Ajatuksia kirjoittamisesta

Onhan se niin, että harjoitus tekee mestarin. Säännöllinen artikkeleiden julkaiseminen on yksi parhaista sijoituksista, joita voit tehdä verkkosivustosi pitkän aikavälin vahvuuteen ja terveyteen. Jos sinulla on vaikeuksia sisältömarkkinoinnin käynnistämisessä tai jos sinulla on verkkosivusto, joka ei kerää kävijöitä ja auta yritystäsi kasvamaan, on ehkä aika kirjoittaa räätälöityjä blogiartikkeleita yrityksellesi!



Muunnamme esitteet netissä selattaviksi julkaisuiksi

Medialehti muuntaa mm. PDF- ja JPG-esitteet netissä selattaviksi julkaisuiksi.
Tarvittaessa me voimme suunnitella ja luoda täysin uuden esitteen.
Lisäksi tarjoamme nettijulkaisuille täydellisen ylläpidon Medialehti.fi sivustolla.
Medialehti on kuin oikea selattava lehti netissä.

Medialehti toimii usealla eri alustalla

Kerro meistä myös kavereillesi

Medialehti Facebookissa

Jaa Medialehti Facebookissa | Jaa Medialehti Twitterissä


Medialehti sivusto ja ylläpito

Copyright 2011 - 2024 © Mediabaari