Medialehti | Artikkeli | 24.02.2023

Tubettajalle sosiaalisen median julkaisuvinkkejä

Tubettajalle sosiaalisen median julkaisuvinkkejä | Medialehti
Kuva: frimufilms / Freepik

Luo awesome-sisältöä tai kiinnitä vain potentiaalisten katsojien huomio? Se voi olla pelottavaa luoda jotain erityistä ja pysyä perässä vaihtuvista trendeistä. Jos haluat tehdä itsestäsi YouTube-tähden, tehokas julkaisustrategia on siinä tapauksessa avain.

Tässä artikkelissa annetaan vinkkejä siitä, miten voit saada videosi erottumaan joukosta ja saada mahdollisimman paljon näkyvyyttä, jotta voit todella menestyksekkäin sosiaalisen median julkaisijana Youtube-kanavallasi. Lue netistä laajemmin lisävinkkejä esim. Googlen kautta, kuvauksesta, editoinnista, monikanavaisesta jakamisesta ja muusta.

Varmista että sinulla on mielenkiintoinen aihe

Aloittaaksesi uran vaikuttajana YouTube- tai muilla sosiaalisilla medioilla, ei ole helppoa. Jos sinulla on mielenkiintoinen aihe työskennellä, olet jo asettanut itsesi hyvälle alulle. Mielenkiintoiset aiheet voivat tarkoittaa mitä tahansa kivoista taidekappaleista, aina uusiin aiheisiin, jotka ratkaisevat ongelmia, joita ihmiset eivät edes tiedostaneet omaavansa.

On tärkeää, että sinulla on jotain, joka kiinnittää yleisösi huomion, jotta he pysyvät lisäsisällön äärellä ja laajentavat viestisi ulottuvuuksia. Jos päätät esittää esimerkiksi muiden pelimateriaalia, varmista ettet valitse pelit ilman lisenssiä. Yritä aivoriihen avulla tehdä aiheestasi erottuva kilpailijoiden nähden ja sitä, miten saattaisit olla se, miten urasi iskeytyy isoille markkinoille.

Käytä mielenkiintoisia kuvakkeita, mitkä houkuttelee klikkaamaan videoita

Voitko saada katsojia klikkaamaan videoitasi? Yksi mahtava tapa houkutella yleisöä on luoda mielenkiintoisia pikakuvakkeita. Pikakuvakkeet eli thumbnails, ovat visuaalinen linkki videon ja katsojan välillä. Ne ikuistavat hetken, herättävät huomion ja jättävät pysyvän vaikutelman.

Kokeile muuttamalla thumbnailsin uniikkeja visuaalisia esityksiä, kuten hassuja lainauksia, psykedeelisiä värejä, staattista kuvaa tai villejä liikkuvia visuaalisuuksia. Pidä se informatiivisena hauskalla tavalla ja ole luova! Kuka tietää, ehkä se upea thumbnail saa jonkun klikkaamaan videotasi!

Kirjoita tarttuva otsikko mikä kuvaa videon sisältöä

Kiinnosta yleisöäsi ja hyödynnä joka toinen sekunti videollasi nappikatseen otsikolla. Se on ensimmäinen asia, jonka katsojat näkevät kun he katsovat videota. Pyri luomaan lyhyt ja tarttuva otsikko, joka tarkasti heijastaa videon sisältöä. Olipa se informatiivista, huumorintajuista tai jotain muuta. Täydellisen otsikon luomiseen voit varmistaa, että videolle saadaan huomiota ja katsojat kiinnittyvät ruudun äärelle loppuun asti.

Varmista että videot on muotoiltu oikein eri alustoille

Youtube on niin yleistynyt, että sen suurimman hyödyn saamiseksi on tärkeä huomioida pienempiäkin yksityiskohtia. Älä vain lataa videota ja julkaise sitä heti ilman valmisteluja!

Ennen kuin lisäät videon Youtubeen, kannattaa se varmistaa että se on muotoiltu oikein. Esimerkiksi, jos suurin osa katsojista katselee videoita mobiililaitteilla, pitäisi valita pystysuuntainen video; tämä mahdollistaa parhaan kokemuksen laitteen näytöllä ja varmistaa että kaikki sisältö näkyy hyvin.

Tarkista, että videollesi lisätään alaotsikoita ja selitteitä paremman ymmärryksen saamiseksi siitä, mitä sanotaan. Näin katsojat saavat suuremman käsityksen videosta. Lopulta, mitä enemmän katsojien laitteella on visuaalisesti houkuttelevia ja helposti saavutettavia ominaisuuksia, sitä todennäköisemmin he jaksavat katsoa videon loppuun asti.

Älä unohda lisätä tekstityksiä

Lisäämällä suljettuja kuvailuja ja tekstityksiä videoihisi tuotat yhdenvertaisen kokemuksen, joka ottaa huomioon myös mahdolliset kuulon, näön tai muiden aistien heikkoudet ja tarpeet.

Suljetut tekstitykset tukevat kuulo-ongelmaisia katsojia, samalla kun lisätekstitykset tarjoavat lisätietoa videon sisältöön liittyen, mikä voi palkita seuranneita tuoden uutta tietoa. Kaiken kaikkiaan, tällaisten ominaisuuksien lisääminen voi maksimoida videon vaikutusta antamalla katsojille lisävaihtoehtoja sen seuraamiseen. Älä unohda lisätä niitä videoihin.

Vuorovaikutus katsojien kanssa

Katsojien kanssa vuorovaikutus on olennainen osa yhteisön rakentamista ja sitoutumisen edistämisessä streamissasi. On tärkeää osoittaa kiitollisuutta, kun he ottavat aikaa jättää palautetta, kommenttien vastaaminen ja tunnustaminen luo yhteyden sinun ja yhteisösi välille.

Lisäksi se on hyvä tapa tutustua paremmin katsojiisi, rakentaa suhteita ja ymmärtää, mitkä asiat he haluavat nähdä enemmän/vähemmän. Laita mielikuvituksesi lentoon - on monia tapoja vastata mukaansatempaavasti, ilmaista kiitollisuutta ja jatkaa keskustelua!

Jaa videosi muihin sosiaalisen median kanaviin

Videon jakaminen useille alustoille laajentaa tavoitettasi ja voi auttaa lisäämään sisällösi vaikutusta. Voit jopa käyttää muiden somekanavien luovia tapoja esitelläkseen uusille katsojille videosisältösi.

Esimerkiksi voit lähettää tweetin, jossa on mielenkiintoinen kysymys tai anekdootti, joka liittyy videosi aiheeseen. Näin houkuttelet uteliaita lukijoita painamaan linkkiä ja katsomaan koko videon. Se on helppoa, hauskaa ja erinomainen tapa lisätä sekä tietoisuutta että vuorovaikutusta tekemiesi työntuloksien kanssa.



Muunnamme esitteet netissä selattaviksi julkaisuiksi

Medialehti muuntaa mm. PDF- ja JPG-esitteet netissä selattaviksi julkaisuiksi.
Tarvittaessa me voimme suunnitella ja luoda täysin uuden esitteen.
Lisäksi tarjoamme nettijulkaisuille täydellisen ylläpidon Medialehti.fi sivustolla.
Medialehti on kuin oikea selattava lehti netissä.

Medialehti toimii usealla eri alustalla

Kerro meistä myös kavereillesi

Medialehti Facebookissa

Jaa Medialehti Facebookissa | Jaa Medialehti Twitterissä


Medialehti sivusto ja ylläpito

Copyright 2011 - 2024 © Mediabaari